Sabtu, 31 Desember 2011

Mijn laatste verhaal in dit jaar.

Ik woon in Nederland bijna 4 jaar. Veel plezier en gezellig moment die ik met mijn fam en mijn vrienden heb gemaakt. Ik voel me vrolijk tot nu. Vandaag is laatste dag van dit jaar, 2011. Elk het oudjaar avond heb ik lekker genieten om vuurwerk te kijken. Ja..veel mensen kopen vuurwerk elk jaar. Gezellig om te kijken maar niet gezellig als ik zelf het moet kopen :-). Zonde voor geld. Toen ik nog in Alkmaar woonde, kocht mijn buurman elk jaar ongeveer 500 euro alleen voor vuurwerk. En na het oudjaar afgelopen was, hoord ik uit nieuws in televisie hoeveel miljaaren euro schade door vuurwerk.

Ik berijp waarom de mensen willen duizenden vuurwerk kopen, waarom zij vinden gezellig om veel geld te branden ? Hier kunnen wij niet zien welke mensen die arm zijn, wij zien nooit mensen die viesse eten uit vuilnisbak te krabben..nooit. Wij zien nooit die een gezin onder brug wonen, nooit. Iedereen kunnen leven, iedereen kunnen eten..dus de mensen kopen vuurwerk met veel geld zonder veel te denken.

Ik hoop dat de arme landen vooral mijn land, Indonesie in nieuwjaar beter dan dit jaar gaan.
GELUKKIG NIEUWJAAR VOOR IEDEREEN.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar